Hem / Nyheter / Företagsnyheter / Nationellt högteknologiskt företag

Företagsnyheter

Vi är ett nationellt högteknologiskt företag. För närvarande finns det många typer av självvävda och kooperativt bearbetade tyger, inklusive mikrofibervarpstickad handduksduk, väftstickad handduksduk, korallfleece, etc.

Nationellt högteknologiskt företag

Zhejiang Liuqing Textile Co., Ltd. har samlat kärnproffs som har varit engagerade i mikrofibertillverkningsindustrin i 18 år genom aktieincitamentsmekanismen. För närvarande har det 385 utmärkta anställda, och genom kapitalomstrukturering har det 5 professionella bearbetningsföretag, två internationella handelsföretag och ett e-handelsföretag. När det gäller produktteknologisk forskning och utveckling, produktions- och driftsledning och marknadsexpansionsförmåga är den på den ledande nivån i branschen. Företaget har en ny fabriksbyggnad på 13 000 kvadratmeter och ligger i Shangyu-distriktet, Shaoxing City, Zhejiang-provinsen, en berömd historisk och kulturell stad.

För närvarande har företaget 21 höghastighetsvävstolar av kolfiber, som kan väva olika varpstickade tyger med en årlig produktion på 11 500 ton. Det finns 38 väftstickmaskiner för korallfleece med hög densitet som har erhållit 19 nationella patent, som kan väva olika korallfleecetyger med en årlig produktion på 4 100 ton. Den har 20 intelligenta produktionslinjer för automatisk kantsömnad i världsklass. Den har olika textilproduktionsutrustning såsom ultraljudsskärningsutrustning, automatisk skärning, datoröverdragningsmaskin och automatisk förpackningslinje, såväl som produktion, bearbetning och förpackning av färdiga produkter.